Ami kell...

 2010.06.04. 10:00

A csónakfelújjítás végére már a többségét beszereztem a kötelező felszereléseknek.
Ez is megérne egy misét mire a régi agyonlemezelt csónakból lebontottunk mindent, majd újra felépítettük az egészet.

A tél hasznosan telt, szépen összeszedtem a netről a kötelező felszerelések listáját, és tavasszal beszereztem mindent.

A motor (jó egy évet koplaltam érte)
Evezőből 1 db-ot, még vagy 3 éve. (ha nincs motor jó az, napersze a Dunára mi?)
Elemlámpát fehérfényűt csere izzókkal és elemmel. (omg )
Az evező mellé a szükséges biztonági melényből 1 db-ot is beszereztem. (kész vicc, ebbe szenvedni)
Kötélből a szükséges 10m-et is beszereztem, de ebből 2 garnitúra kellett, mert a csónak elejére és annak végére is kellett.
Vasmacskából 1db-ot előállítottam, illetve 1-1db vasszem köré szárazbetonból egy vödörben nehezéket készítettem. Na és persze az elmaradhatatlan vízmerítőt másnéven szapoly-t is alkottam.

A két súlyhoz, vagy a vasmacskához a kötelet egy karabínerrel kötöm hozzá. Gyorsan oldható, leszerelhető praktikus megoldás.

Szóval a csónak lekerült a helyére, eljött a dagasztás ideje. Igazán meglepő módon, szinte víz alig került be a ladikba. Mondom ezt úgy hogy az egyik oldalát teljesen kicseréltük.

Eljött a csónakkikötés idelye, újjab elengedhetetlen felszerelések kellettek.

Ahol a kikötő szinte egybeér a folyóvízzel, ott az alábbi módszert alkalmazzák:

A csónak orrát kipányvázzák jó hosszú kötéllel. (drótkötél kb 10m)
Az orrán lévő karikán keresztül szúrúnk egy vasrudat(vasrúd kb 15mm átmérőlyű a fején karika vagy valami amin keresztül ér a drótkötél). Így a hullámzás miatt a csónak fel-le tud hintázni a karikával ezen a vasrúdon. És kell még 2db vékonyabb karó. A karót a csónak végétől visszafelé kb. 50cm-re kell leszúrni mindkét oldalra úgy 10-15cm-re a csónaktól.

Ezek azért kellenek hogy a hullámzás miatt ne dobálja esetleg dörzsölje olyan helyekre (fa, kövek, másik csónak) amitől baja lenne a csónaknak.

Így utólag mennyi mindent elő kell állíani hogy az ember kényelmesen el tudjon indulni egy csónakos pecára. A motor és a mellényen kívül és persze a csónakot nem véve, ezek párszá forintból előállíthatók. Pl. a 2 nehezék nem került többe 600Ft-nál.

Szóval mindent megalkottam, beszereztem, elkészítettem, elolvastam, ellestem a ladikos pecához, így készen álltunk hogy elinduljunk.
 

 

 


 

Címkék: mellény evező kötelező felszerelések vasmacska

A bejegyzés trackback címe:

https://egycsonakbanevezunk.blog.hu/api/trackback/id/tr242052066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása